سایت هیمو

فرهنگی، اقتصادی، هنری

پسر یا دختر؟… 3 راه برای تعیین جنسیت جنین

جنین

“بارداری شما سبک است، پس جنین باید پسر باشد، اوه، آیا صبح ها احساس بیماری نمی کنید؟ پس جنین شما باید دختر باشد.” تعیین جنسیت فرزندش

اما، در حالی که این افسانه ها می توانند کمی سرگرم کننده باشند، هیچ مدرک علمی هم وجود ندارد که آنها را تایید کند، و همین امر در مورد این باور که ضربان قلب نوزاد جنسیت آنها را آشکار می کند، صدق می کند.

در این گزارش، جاستین لاپین، متخصص زنان و زایمان، روش‌هایی را برای تشخیص جنسیت جنین و همچنین حقایق علمی در مورد ضربان قلب جنین و اینکه چرا جنسیت کودک را فاش نمی‌کند، به نقل از وب‌سایت پزشکی کلیولند، بیان می‌کند.

آیا ضربان قلب در زنان و مردان متفاوت است؟

با استفاده از سونوگرافی، متخصص زنان و زایمان می تواند ضربان قلب جنین را در اوایل هفته ششم تا هشتم بارداری اندازه گیری کند.میانگین ضربان قلب جنین بین 110 تا 160 ضربه در دقیقه است و زمانی که جنین فعال است تغییر می کند.

ضربان قلب برخی از کودکان کمتر یا سریعتر از حد متوسط ​​است، اما ربطی به جنسیت کودک ندارد. دکتر جاستین می‌گوید: «ضربان قلب جنین جنسیت نوزاد را پیش‌بینی نمی‌کند» و افزود: «مطالعات هیچ تفاوتی بین ضربان قلب جنین در مردان و زنان پیدا نکرده‌اند.»

آزمایشات جنسیت جنین

در حالی که ضربان قلب نوزاد ممکن است نشان دهد که جنین پسر است یا دختر، این را می توان از 3 طریق تشخیص داد:

سونوگرافی

جنسیت جنین معمولاً در سه ماهه دوم بارداری در سونوگرافی مشخص می شود که در حدود هفته بیستم بارداری انجام می شود و همچنین رشد و ایمنی نوزاد را بررسی می کند.

دکتر لاپین می‌گوید: «در طول این سونوگرافی، ما معمولاً می‌توانیم اندام‌های تناسلی مرد و زن را شناسایی کنیم، اما قبل از هفته شانزدهم یا بیشتر، سونوگرافی روش مطمئنی برای تعیین جنسیت جنین نیست.»

آزمایش DNA

غربالگری DNA بدون سلول قبل از تولد از نمونه خون مادر برای جستجوی DNA حاملگی استفاده می کند و نتایج این غربالگری می تواند نشان دهد که آیا نوزاد در معرض خطر ابتلا به برخی اختلالات کروموزومی است یا خیر.

نتایج همچنین نشان می‌دهد که جنین مذکر است یا ماده ، اما پزشکان معمولاً از این آزمایش برای تشخیص زودهنگام جنسیت استفاده نمی‌کنند.

دکتر لاپین توضیح می‌دهد : «آزمایش‌های CFR معمولاً در زنانی استفاده می‌شود که در معرض خطر بالاتری برای بچه‌دار شدن با ناهنجاری‌های کروموزومی هستند.

آزمایشات ژنتیکی

آزمایشات ژنتیکی قبل از تولد به پزشکان در تشخیص برخی اختلالات ژنتیکی در جنین کمک می کند. این آزمایشات همچنین جنسیت کودک را نشان می دهد. آزمایشات ژنتیکی قبل از تولد عبارتند از:

نمونه برداری از پرزهای کوریونی (CVS) پزشکان معمولاً نمونه برداری از پرزهای کوریونی را در حدود هفته 11 تا 13 بارداری انجام می دهند.

همچنین می توانید پس از هفته 15 بارداری آمنیوسنتز انجام دهید و این آزمایش شامل نمونه برداری از مایع آمنیوتیک، مایع آبکی که نوزاد را احاطه کرده است، است.

این آزمایشات خطر کوچکی برای سقط جنین یا عفونت دارند، بنابراین نباید برای تشخیص جنسیت نوزاد نگران باشند.

“فردی در صورت تمایل می تواند آزمایش آمنیوسنتز یا کشت انجام دهد، اما این چیزی نیست که ما صرفاً برای تشخیص جنسیت نوزاد از آن استفاده کنیم. این آزمایش ها برای زنانی که می خواهند بدانند آیا در بارداری مشکلی وجود دارد یا خیر مفید است.” دکتر لاپین می گوید.