سایت هیمو

فرهنگی، اقتصادی، هنری

نکات آرامش بخش

آرامش به ذهن و بدن شما زمان می‌دهد تا از استرس‌های زندگی روزمره خلاص شوید. تکنیک های تنفس و به خاطر سپردن حضور در لحظه حال می تواند کمک کننده باشد.

نکات آرامش بخش

چیزهایی را در روز خود بگنجانید که به شما کمک می کند تا از تنش راحت شوید.

این می تواند باشد:

آرامش ذهنی

سعی کنید هر روز کاری آرامش بخش انجام دهید. حتی 10 دقیقه استراحت می تواند به شما در مدیریت بهتر استرس کمک کند. هرچه مکث های بیشتری در روز خود ایجاد کنید، احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

داشتن یک مکان خاص که برای استراحت به آنجا می روید می تواند کمک کند. این می تواند اتاق خواب، حمام، سوله باغ یا یک گوشه کوچک در آشپزخانه باشد. باید جایی باشد که شما احساس راحتی و امنیت کنید.

 

نفس كشيدن

همه ما نفس کشیدن را بدیهی می دانیم. این چیزی است که بدون آگاهی از آن اتفاق می افتد.

می توانید تکنیک های تنفس موثر را یاد بگیرید. با آوردن اکسیژن بیشتر به بدن و مغز، این می تواند به کاهش استرس، اضطراب و هراس کمک کند.

زندگی شلوغ است اما فقط چند دقیقه طول می کشد تا بایستید و نفس بکشید.

روی تنفس خود تمرکز کنید

چند دقیقه وقت بگذارید و بر نحوه تنفس خود تمرکز کنید. ممکن است متوجه شوید که تنفس شما از بالای قفسه سینه می آید. وقتی استرس داریم، خسته یا مضطرب هستیم، تمایل داریم نفس های سریع و کم عمق بکشیم.

زمانی که آرام هستیم، نفس‌های آرام‌تر و آرام‌تری می‌کشیم. این همچنین به ما کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشیم.

اکسیژن بیشتر به عملکرد بهتر بدن و مغز کمک می کند. تغییر احساس شما از نظر فیزیکی می تواند احساس شما را از نظر ذهنی تغییر دهد. آرام کردن احساس فیزیکی اضطراب - با نفس های عمیق - می تواند به تسکین ذهن مضطرب کمک کند.

تکنیک های تنفس

این نکات را تمرین کنید تا به شما کمک کند لحظه ای وقت بگذارید و نفس بکشید:

  1. روی یک صندلی راحت و پشتیبان بنشینید.
  2. یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید.
  3. مانند حالت عادی نفس بکشید، اما متوجه شوید که نفس شما از کجا در بدن شما می آید.
  4. روی نفس عمیق کشیدن و پر کردن ریه های خود تمرکز کنید - توجه کنید که شکم چگونه بالا و پایین می شود.
  5. همانطور که به نفس های عمیق عادت می کنید، سعی کنید نفس خود را تا 4 بشمارید و سپس تا 6 بازدم کنید - این کار شما را تشویق می کند که نفس های عمیق تر بکشید.
  6. هنگام نفس عمیق، تمرکز بر بازدم بسیار مهم است.
  7. همانطور که در کشیدن نفس های عمیق بهتر می شوید، سعی کنید 9 ثانیه به سمت بازدم و 7 ثانیه دم بکشید.

حضور داشتن

هنگامی که ذهن شما بیش از حد مملو از افکار یا استرس است، به توجه به آنچه در اطرافتان است کمک می کند.

بر آنچه در اطراف شما می گذرد تمرکز کنید. این می تواند افرادی باشد که از کنار آنها عبور می کنند یا رنگ آسمان. به رنگ ها، بافت ها، حتی بوها و صداهای اطراف خود توجه کنید. این می تواند به شما کمک کند تا به لحظه حال برگردید.

 

روی احساسات خود تمرکز کنید

لحظه ای را به تمرکز بر احساسات خود در نقاط مختلف روز اختصاص دهید. این به شما زمان و فضایی می دهد تا احساسات خود را بپذیرید.

حتی توجه به اینکه چه احساسی دارید می تواند احساس شما را تغییر دهد. این امکان وجود دارد که احساسات خود را در مورد یک موقعیت تغییر دهید، حتی زمانی که همه چیز سخت به نظر می رسد.

هرچه بیشتر تمرین کنید که به احساسات خود توجه کنید، بهتر خواهید شد. نکته مهم این است که بدون قضاوت و فقط مهربانی روی احساس تمرکز کنید.

به پیاده روی خود توجه کنید

در صورت امکان، زمانی که استرس دارید، یک یا دو دقیقه پیاده روی کنید. روی هر قدمی که برمی دارید تمرکز کنید. روی احساسی که دارید پایتان را پایین بیاورید و دوباره بالا بیاورید تمرکز کنید.

به حرکت بدن، چرخش بازوها و تمام احساسات و صداهایی که هنگام راه رفتن تجربه می کنید توجه کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این می تواند به تمرکز شما در لحظه کمک کند.