سایت هیمو

فرهنگی، اقتصادی، هنری

-

 

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم

چگونه قدرت مغز را در هر سنی تقویت کنیم؟

حافظه قوی به سلامت و شادابی مغز شما بستگی دارد. چه دانش آموزی باشید که برای امتحانات نهایی درس می خوانید، چه یک حرفه ای و علاقه مند به انجام هر کاری که می توانید برای تیزبینی ذهنی خود انجام دهید، یا یک سال آخر که به دنبال حفظ و تقویت ماده خاکستری خود با افزایش سن هستید، کارهای زیادی برای بهبود حافظه و بهبود حافظه خود می توانید انجام دهید. عملکرد ذهنی

آنها می گویند که نمی توان به سگ پیر ترفندهای جدیدی یاد داد، اما وقتی نوبت به مغز می رسد، دانشمندان کشف کرده اند که این ضرب المثل قدیمی به سادگی درست نیست. مغز انسان توانایی شگفت انگیزی برای انطباق و تغییر دارد – حتی در دوران پیری. این توانایی به عنوان  نوروپلاستیسیته شناخته می شود . با تحریک مناسب، مغز شما می‌تواند مسیرهای عصبی جدیدی را ایجاد کند، ارتباطات موجود را تغییر دهد، و به روش‌های همیشه در حال تغییر سازگار و واکنش نشان دهد.

توانایی باورنکردنی مغز برای تغییر شکل خود در مورد یادگیری و حافظه صادق است. شما می توانید از قدرت طبیعی نوروپلاستیسیته برای افزایش توانایی های شناختی خود، افزایش توانایی خود در یادگیری اطلاعات جدید و بهبود حافظه خود در هر سنی استفاده کنید. این نه نکته می تواند به شما نشان دهد که چگونه.

نکته 1: به مغز خود تمرین بدهید

تا زمانی که به بزرگسالی رسیده اید، مغز شما میلیون ها مسیر عصبی را توسعه داده است که به شما کمک می کند اطلاعات را به سرعت پردازش و به خاطر بیاورید، مشکلات آشنا را حل کنید، و وظایف معمول را با حداقل تلاش ذهنی انجام دهید. اما اگر همیشه به این مسیرهای فرسوده پایبند باشید، به مغز خود انگیزه لازم برای رشد و توسعه را نمی دهید. هر از گاهی باید همه چیز را تکان داد!

حافظه، مانند قدرت عضلانی، به شما نیاز دارد که «از آن استفاده کنید یا آن را از دست بدهید». هرچه بیشتر مغز خود را تمرین کنید، بهتر می توانید اطلاعات را پردازش و به خاطر بسپارید. اما همه فعالیت ها برابر نیستند. بهترین تمرینات مغز، روال شما را شکسته و شما را برای استفاده و توسعه مسیرهای جدید مغز به چالش می کشد.

آزمایش حافظه تجسمی - آزمایش ماز لابیرنت - آزمایش ماز یو شکل
گزارش کار آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا گزارش کار آزمایش ماز لابیرنت – آزمایش ماز u شکل   تعداد صفحات:  6  صفحه نوع فایل:   WORD    + فایل هدیه: توضیحات آزمایش ماز لابیرنت (3 صفحه)   فهرست مطالب: چکیده مقدمه هدف فرضیه ابزار آزمایش روش آزمایش یافته ها تحلیل     بخشی از متن فایل: ابزار آزمایش یک صفحه عایق است که روی آن چند شاخه مسیر یو شکل در یک صفحه فلزی تعبیه شده است (معمولا ده شاخه). دستگاه زمان سنج و شمارشگر ...
دریافت فایل

چهار عنصر کلیدی یک فعالیت خوب تقویت کننده مغز

  1. چیز جدیدی به شما یاد می دهد. مهم نیست که این فعالیت چقدر از نظر فکری نیاز دارد، اگر آن چیزی است که قبلاً در آن مهارت دارید، تمرین مغز خوبی نیست. این فعالیت باید چیزی باشد که ناآشنا و خارج از منطقه راحتی شما باشد. برای تقویت مغز، باید به یادگیری و توسعه مهارت های جدید ادامه دهید.
  2. چالش برانگیز است. بهترین فعالیت های تقویت کننده مغز توجه کامل و دقیق شما را می طلبد. این کافی نیست که فعالیت را در یک نقطه چالش برانگیز دیدید. هنوز باید چیزی باشد که نیاز به تلاش ذهنی دارد. به عنوان مثال، یادگیری نواختن یک قطعه موسیقی جدید چالش برانگیز مهم است. نواختن یک قطعه دشوار که قبلاً حفظ کرده اید این کار را نمی کند.
  3. این مهارتی است که می توانید روی آن بسازید. به دنبال فعالیت‌هایی باشید که به شما امکان می‌دهند از سطحی آسان شروع کنید و با بهبود مهارت‌هایتان راه خود را افزایش دهید—همیشه روی پاکت فشار دهید تا به افزایش توانایی‌های خود ادامه دهید. وقتی سطحی که قبلاً دشوار بود احساس راحتی می‌کند، به این معنی است که زمان آن رسیده است که به سطح بعدی عملکرد بپردازید.
  4. این ثواب دارد. پاداش ها از فرآیند یادگیری مغز پشتیبانی می کنند. هر چه بیشتر به این فعالیت علاقه مند و درگیر باشید، به احتمال زیاد به انجام آن ادامه خواهید داد و مزایای بیشتری را تجربه خواهید کرد. بنابراین، فعالیت هایی را انتخاب کنید که اگرچه چالش برانگیز هستند، اما همچنان لذت بخش و رضایت بخش هستند.

به چیز جدیدی فکر کنید که همیشه می خواستید امتحان کنید، مانند یادگیری نحوه نواختن گیتار، ساختن سفال، شعبده بازی، بازی شطرنج، صحبت کردن به فرانسوی، رقصیدن تانگو، یا تسلط بر تاب گلف. هر یک از این فعالیت ها می تواند به شما در بهبود حافظه کمک کند، به شرطی که شما را درگیر چالش و درگیر نگه دارد.

در مورد برنامه های آموزش مغز چطور؟

تعداد بی‌شماری برنامه‌های آموزشی مغز و برنامه‌های آنلاین وجود دارند که وعده تقویت حافظه، مهارت‌های حل مسئله، توجه و حتی IQ را با تمرین روزانه می‌دهند. اما آیا آنها واقعاً کار می کنند؟

به طور فزاینده ای، شواهد نشان می دهد که خیر. در حالی که این برنامه های آموزش مغز ممکن است منجر به بهبودهای کوتاه مدت در هر کار یا بازی خاصی شود که تمرین کرده اید، به نظر نمی رسد که هوش، حافظه یا سایر توانایی های شناختی کلی را تقویت یا بهبود بخشند.

نکته 2: تمرینات بدنی را نادیده نگیرید

در حالی که ورزش ذهنی برای سلامت مغز مهم است، این بدان معنا نیست که شما هرگز نیازی به عرق کردن ندارید. ورزش بدنی به مغز شما کمک می کند تا هوشیار بماند. اکسیژن را به مغز شما افزایش می دهد و خطر ابتلا به اختلالاتی که منجر به از دست دادن حافظه می شود، مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

 

 

ورزش همچنین اثرات مواد شیمیایی مفید مغز را افزایش می دهد و هورمون های استرس را کاهش می دهد. شاید مهمتر از همه، ورزش با افزایش فاکتورهای رشد و تحریک اتصالات عصبی جدید، نقش مهمی در انعطاف پذیری عصبی دارد.

نکات تمرینی تقویت کننده مغز

نکته 3: Zs خود را دریافت کنید

تفاوت زیادی بین میزان خوابی که می توانید داشته باشید و مقداری که برای بهترین عملکرد نیاز دارید وجود دارد. حقیقت این است که بیش از 95 درصد از بزرگسالان برای جلوگیری از کم خوابی به 7.5 تا 9 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. حتی صرفه جویی در چند ساعت تفاوت ایجاد می کند! حافظه، خلاقیت، توانایی های حل مسئله و مهارت های تفکر انتقادی همگی به خطر افتاده اند.

اما خواب برای یادگیری و حافظه به روشی اساسی تر بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که خواب برای تثبیت حافظه ضروری است و فعالیت کلیدی تقویت حافظه در عمیق‌ترین مراحل خواب رخ می‌دهد.

یک برنامه خواب منظم داشته باشید. هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. سعی کنید روال خود را حتی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات زیر پا نگذارید.

 

 

حداقل یک ساعت قبل از خواب از همه نمایشگرها خودداری کنید. نور آبی ساطع شده از تلویزیون، تبلت، تلفن و کامپیوتر باعث بیداری می شود و هورمون هایی مانند ملاتونین را که باعث خواب آلودگی شما می شود، سرکوب می کند.

مصرف کافئین را کاهش دهید. کافئین بر افراد تأثیر متفاوتی می گذارد. برخی از افراد بسیار حساس هستند و حتی قهوه صبحگاهی ممکن است خواب شبانه را مختل کند. سعی کنید مصرف خود را کاهش دهید یا اگر مشکوک هستید که شما را بیدار نگه می دارد، آن را به طور کامل قطع کنید.

آزمایش حافظه بصری کیم کاراد - آزمایش کیم کاراد (نمونه دوم)
گزارش کار آزمایش حافظه بصری کیم کاراد تعداد صفحات:   17 نوع فایل:    WORD    فهرست مطالب: مقدمه ادبيات تحقيق متن تحقيق فرضيه تحقيق ابراز آزمايش شيوه اجرا نتايج آزمايش بحث و تفسير   بخشی از متن فایل: نتايج آزمايش: با توجه به نمودار فوق و نمره هاي بدست آمده در مراحل مختلف و مقايسه آنها با يكديگر كه در جدول كه در پيوست ارايه مي شود، نتيجه گرفته مي شود كه با تكرار مشاهده اطلاعات بدست آمده اند راه بينائي به مقدار بيشتري در حافظة تثبيت مي شو ...
دریافت فایل