فرهنگی، اقتصادی، هنری
بسمه تعالی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی
معاونت امور درمان – دفتر امور پرستاری
چک لیست نظارت و ارزیابی خدمات پرستاری در بخشهای بیمارستانی
نام یمارستان: تعداد پرسنل موجود در شیفت : نام بازدید کنندگان : ضریب اشغال تخت شش ماهه :
نام بخش: تعداد تخت موجود/ تعداد بیمار: تاریخ بازدید: نسبت پرسنل پرستاری به تخت فعال :
|
رعایت قوانین و ضوابط و مقررات اداری |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات
|
1 |
رعایت یونیفرم پرسنل پرستاری (مصوب سازمانی) و آراستگی ظاهری |
|
|
|
|
|
2 |
داشتن اتیکت مشخصات فردی |
|
|
|
|
|
3 |
رعایت شئونات اسلامی (نداشتن زیور آلات- آرایش- نحوه پوشیدن لباس) |
|
|
|
|
|
4 |
حضور به موقع در هنگام تحویل شیفت |
|
|
|
|
|
5 |
رعایت محدودیت تردد و رفت و آمد مراجعین و آرامش بخش |
|
|
|
|
|
6 |
رعایت مقررات در مورد همراهان ( پوشیدن لباس همراه- داشتن کارت همراه و...) |
|
|
|
|
|
|
ارتباطات رفتار حرفه ای و اخلاق پرستاری |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
کارکنان پرستاری با خوشرویی و احترام با بیمار برخورد می کنند |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
بیمار پرستار خود را می شناسد |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
بیمار آموزش های لازم را در حین انجام مراقبت ها دریافت کرده است. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
در هنگام انجام مراقبت های اختصاصی حریم شخصی بیمار رعایت می شود |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
به سوالات بیمار در مورد روند درمان پاسخ داده می شود. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
بیمار از پاسخ به موقع پرستار و عملکرد پرسنل پرستاری رضایت دارد |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
پذیرش بیمار |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
فرم ارزیابی اولیه پرستار از بیمار در بازه زمانی تعیین شده تکمیل شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
برگ پذیرش بیمار در بدو پذیرش بصورت کامل تکمیل شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
آشنا سازی بیمار با محیط، امکانات و مقررات انجام شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
در صورت نیازبیمار به همراه ،کارت همراه توسط سرپرستار و یا مسئول شیفت صادر شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
برگه ارزیابی اولیه به طورکامل و بدون خط خوردگی پر شده است و مهر و امضاء پرستار مربوطه را دارد |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
موارد ارزیابی ایمنی |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
دستبند شناسایی بیمار با هویت وی کنترل شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
چرخهای وسایلی مانند تخت ،برانکارد ،ویلچر و . . . قفل ایمنی دارند |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
کپسول اطفای حریق دارای تاریخ شارژ ودستورالعمل بوده ودر جای مناسب نصب شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
در صورت وجود دو بیمار همنام با اتیکت مخصوص در هر پرونده مشخص شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
کلید و پریزهای برق سالم، ایمن و دارای پوشش مناسب و ارت دار میباشند |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
پرسنل آموزش مواجهه با حوادث و نحوه استفاده از کپسول های اطفاء حریق را گذرانده اند |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
برای محافظت بیماران بیقرار از مچ بند، پا بند و وسایل مناسب جهت مهار بیماراستفاده می شود. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
پنجره های اتاق دارای توری و حفاظ مناسب است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
در بیماران مسن، بیهوش و دارای اختلال هوشیاری از حفاظ تخت استفاده می شود |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 |
وسایل اطراف تخت دارای لبه تیز و آسیب زا نیست |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 |
در سرویس بهداشتی دستگیره و زنگ اخبار نصب شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 |
محل رفت و آمد بیماران لیز و لغزنده نیست |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 |
داروهای مشابه و پرخطر لیبل گذاری شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 |
سرم های شستشو از سرم های قابل تزریق جداسازی شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 |
نقص تجهیزات و امکانات فورا تا کسب نتیجه پیگیری میشود |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 |
در گزارشات پرستاری داروهای پرخطر توسط دو نفر پرستار مهر و امضاء شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 |
نحوه شستشو و ضد عفونی پگ های استریل و تجهیزات به شکل صحیح رعایت می شود |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 |
تناسب فاصله بین تختهای بیماران رعایت شده است |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 |
کپسول ها ی اکسیژن و ... به طور مناسب مهار شده اند |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ثبت دستورات پزشک |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
|
1 |
دستورات پزشکی تاریخ وساعت دارند |
|
|
|
|
|
|
2 |
دستورات و توصیه های پزشک مشاور قبل از اجرا توسط پزشک معالج تایید شده است |
|
|
|
|
|
|
3 |
ساعت درخواست و زمان دقیق اجرای مشاوره های پزشکی اورژانسی ثبت و مستند شده است |
|
|
|
|
|
|
4 |
در انتهای دستورات پزشک خط ممتد کشیده شده است |
|
|
|
|
|
|
5 |
تاریخ- ساعت- مهر و امضا پرستار در انتهای دستورات پزشک ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
6 |
خط مشی اخذ دستورات تلفنی رعایت شده است |
|
|
|
|
|
|
7 |
نتیجه مشاوره های پزشکی به پزشک معالج اطلاع و در پرونده ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی کاردکس |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
|
1 |
مشخصات بیمار بصورت کامل در کاردکس ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
2 |
موارد ثبت شده در کاردکس خواناست |
|
|
|
|
|
|
3 |
دستورات پزشکی بصورت صحیح وارد کاردکس شده است |
|
|
|
|
|
|
5 |
مشکلات و طرح تدابیر پرستاری با توجه به وضعیت بیمار و تشخیص های پرستاری استخراج و در کاردکس ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
6 |
مشخصات دارو (نام، روش مصرف، دوز، ساعت و تاریخ ) طبق دستورپزشک ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
7 |
پارامترهای تنظیم دستگاه ها (ونتیلاتور و پیس میکر و . . .) در کادکس ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
8 |
سوابق حساسیت دارویی، غذایی، بیماری های خاص و . . با خودکار قرمز ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
9 |
ادمیت بیماران در کاردکس ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
10 |
اطلاعات لازم جهت پیگیری گرافی ها و آزمایشات برای شیفت بعد ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
11 |
کلیه اقدامات تشخیصی پرستاری و پزشکی با ذکر تاریخ و ساعت انجام، در کاردکس ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
12 |
نوع رژیم غذایی و استراحت بیمار و نحوه کنترل علایم حیاتی و. . . مشخص شده است |
|
|
|
|
|
|
13 |
تاریخ شروع آنتی بیوتیک ها در کاردکس ثبت شده است |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
موارد ارزیابی دارودرمانی |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
|
1 |
شستشوی دست قبل از شروع کار توسط پرستار انجام میشود |
|
|
|
|
|
|
2 |
پرسنل پرستاری اطلاعات علمی کافی از دارو های مصرفی و خصوصا دارو های ترالی احیا دارند |
|
|
|
|
|
|
3 |
دارو های پر خطر و مشابه لیبل گذاری شده اند. |
|
|
|
|
|
|
4 |
امکانات لازم جهت دادن دارو (ترالی دارو، کارت دارو، کاپ و . . . ) موجود است |
|
|
|
|
|
|
5 |
ویال های باز یا حل شده دارای برچسب دوز، ساعت و تاریخ می باشد |
|
|
|
|
|
|
6 |
دارو های مخدر جهت استفاده بیماران به سهولت در دسترس می باشد |
|
|
|
|
|
|
7 |
پرسنل از محل داروهای مصرفی، نحوه آماده کردن، نگهداری، رقیق کردن و محاسبه آن آگاهی دارند و به آن عمل می کنند |
|
|
|
|
|
|
8 |
فاصله زمانی بین آماده کردن دارو تا زمان مصرف طبق استاندارد می باشد |
|
|
|
|
|
|
9 |
میکروست پس از انفوزیون آنتی بیوتیک با سرم ،شستشو داده شده است |
|
|
|
|
|
|
10 |
کنترل و ثبت درجه حرارت یخچال انجام می شود |
|
|
|
|
|
|
11 |
یخچال دارویی و مواد غذایی جداگانه هستند |
|
|
|
|
|
|
12 |
زمان دادن دارو به بیمار با زمان تجویز شده توسط پزشک همخوانی دارد |
|
|
|
|
|
|
13 |
حل کردن دارو در بالا سر و بالین بیمار انجام میگیرد. |
|
|
|
|
|
|
14 |
تلفیق دارویی انجام شده است. |
|
|
|
|
|
|
15 |
داروهای تاریخ گذشته در بخش وجود ندارد |
|
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی درمان وریدی |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
سرم ها دارای برچسب شامل تاریخ، ساعت وصل، نام پرستارو بیمار، تعداد قطرات، دوز دقیق داروهای اضافه شده میباشند |
|
|
|
|
|
2 |
نوع ، مقدار و تعداد قطرات تنظیم شده سرم ها با دستور پزشک همخوانی و جریان دارد |
|
|
|
|
|
3 |
علایم نشت وفلبیت در محل تزریق مشهود نیست |
|
|
|
|
|
4 |
دستورالعمل حداکثر زمان استفاده از وسایل (آنژیوکت، ست سرم، میکروست و . . .) رعایت شده است |
|
|
|
|
|
5 |
تاریخ انقضاء سرم ها، وجود کریستال و یا تغییر رنگ آنها کنترل شده است |
|
|
|
|
|
6 |
چسب های آنژیوکت تمیز بوده و خون آلود نیست |
|
|
|
|
|
7 |
زمان مجاز در تعویض اتصالات وریدی – میکروست – NGT- سوند فولی رعایت میشود |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی گزارش پرستاری وثبت اطلاعات درپرونده |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی ارزیابی ارزیابی |
توضیحات |
1 |
مشخصات بیمار روی جلد واوراق پرونده ثبت شده است |
|
|
|
|
|
2 |
اوراق پرونده به ترتیب و طبق استانداردتنظیم شده است |
|
|
|
|
|
3 |
گزارشات پرستاری بدون خط خوردگی ولاک گرفتگی و...است |
|
|
|
|
|
4 |
گزارشات پرستاری خوانا،جامع، و بدون فاصله خالی بین آنها ثبت شده است |
|
|
|
|
|
5 |
خط مشی چک.اماده سازی واجرای داروهای پرخطرتوسط دوپرستار رعایت شده است |
|
|
|
|
|
6 |
درصورت قلم خوردگی کلمه (اصلاح شد)وتعدادموارد خط خوردگی ثبت شده است |
|
|
|
|
|
7 |
زمان انجام تمام اقدامات بصورت دقیق ثبت شده است |
|
|
|
|
|
8 |
به علت مراجعه(شکایت اولیه) و نحوه مراجعه بیمار و...اشاره شده است |
|
|
|
|
|
9 |
پایان گزارش دارای مهر وامضای پرستاروتاریخ وساعت میباشد |
|
|
|
|
|
10 |
گزارشات باخط ممتدبسته شده بصورتی که امکان اضافه کردن موردی وجودنداشته باشد |
|
|
|
|
|
11 |
انجام اقداماتی مانندتعبیه سوند فولی وسوند معده و...با ذکر دقیق ساعت ثبت شده است |
|
|
|
|
|
12 |
تغذیه، دفع، فعالیت واستراحت بیمار در گزارش بررسی وثبت شده است |
|
|
|
|
|
13 |
درصورت غیرطبیعی بودن علایم حیاتی یاجواب ازمایشات اقدامات انجام شده واطلاع به پزشک باذکر ساعت درپرونده ثبت شده است |
|
|
|
|
|
14 |
درگزارش پرستاری روش PIE (مشکل ،مداخله،ارزیابی)رعایت شده است |
|
|
|
|
|
15 |
درگزارش پرستاری به ایمنی وحفاظت بیماراشاره شده است |
|
|
|
|
|
16 |
به فرایندآموزش بیماردرگزارشات پرستاری اشاره شده است |
|
|
|
|
|
17 |
I&O به طورکامل کنترل وچارت شده است |
|
|
|
|
|
18 |
درگزارش پرستاری به حوادث ناخواسته که برای بیمار اتفاق افتاده اشاره شده است |
|
|
|
|
|
19 |
برگه چارت علایم حیاتی بالای سر بیمارتکمیل شده است |
|
|
|
|
|
20 |
برگه های مشاوره بعدازانجام توسط پرستار چک و مهروامضاوساعت زده شده است |
|
|
|
|
|
21 |
دستور CBRبیماران دقیقا رعایت شده است |
|
|
|
|
|
22 |
به انجام گرافی هاوریپورت آنهاودریافت جواب آزمایشات وپیگیری آنها اشاره شده است |
|
|
|
|
|
23 |
پایان گزارش دارای مهر وامضای پرستاروتاریخ وساعت میباشد |
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی اکسیژن تراپی |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
کپسول اکسیژن و مانومتر سالم و به اندازه کافی موجود است |
|
|
|
|
|
2 |
اتصالاتی مانند کانول، انواع ماسک، آسم یار به اندازه کافی موجود و مخصوص بیماران می باشد |
|
|
|
|
|
3 |
مانومترها درصورت عدم استفاده به صورت خشک نگهداری میشوندو فقط در زمان استفاده، مانومتر به اندازه مشخص دارای آب مقطر میباشد |
|
|
|
|
|
4 |
فلومتر میزان اکسیژن دریافتی برای بیمار را دقیق نشان میدهد . |
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی بهداشتی |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
یونیت بیمار مرتب و تمیز می باشد |
|
|
|
|
|
2 |
بهداشت کلی بخش اعم از سرویس های بهداشتی، یورینال، Bedpan و . . . رعایت شده است |
|
|
|
|
|
3 |
بهداشت فردی بیماران CBR ، پیر و ناتوان رعایت شده است |
|
|
|
|
|
4 |
لباس ،ملحفه ،پتو وبالش بیماران تمیز و مرتب می باشد |
|
|
|
|
|
5 |
تفکیک زباله های عفونی و غیر عفونی رعایت شده است |
|
|
|
|
|
6 |
برنامه اسکراب بصورت مدون در دسترس است (اتاق ها ،سرویس های بهداشتی و...) |
|
|
|
|
|
7 |
محل نگهداری تی ها، لوله ها. لگن ها و تفکیک تی ها صحیح بوده و جدا از هم می باشد |
|
|
|
|
|
8 |
نحوه نگهداری وسایل استریل مثل پک ها، کاتترها و . . . رعایت شده است |
|
|
|
|
|
9 |
محلول های ضد عفونی کننده به روش صحیح تهیه شده و در دسترس است |
|
|
|
|
|
10 |
البسه و وسایل تمیز در جایگاه تمیز و البسه و وسایل کثیف در جایگاه کثیف نگهداری می شوند |
|
|
|
|
|
|
رعایت اصول و احتیاطات استاندارد |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
دستورالعمل احتیاطات استاندارد (فرایند نیدل استیک، بیماریهای عفونی، رعایت نکات ایمنی و . . . ) به اطلاع کلیه کارکنان رسیده و پرسنل از آن آگاهی دارند |
|
|
|
|
|
2 |
وسایل حفاظت فردی مناسب با وضعیت بیمار و پروسیجرهای درمانی استفاده میگردد |
|
|
|
|
|
3 |
استفاده صرفا یکبار مصرف از وسایل تزریقات، رعایت میگردد |
|
|
|
|
|
4 |
جمع آوری، نگهداری، انتقال و دفع مناسب و بهداشتی زباله های تیز و برنده انجام میشود |
|
|
|
|
|
5 |
ظروف مناسب و به تعداد کافی جهت دفع اشیاء نوک تیز و برنده وجود دارد |
|
|
|
|
|
6 |
سطل زباله درب دار به تعداد کافی و مناسب (آبی، زرد، سفیدو . . .) در بخش موجود است |
|
|
|
|
|
7 |
محلول های ضد عفونی دست به تعداد مناسب و در محل های صحیح وجود دارد |
|
|
|
|
|
8 |
شستشوی و بهداشت دست و رعایت اصول و احتیاطات استاندارد آن مورد ارزیابی قرار میگیرد |
|
|
|
|
|
9 |
نظارت بر روش کار خدمات بخش توسط کارکنان پرستاری انجام می شود |
|
|
|
|
|
10 |
روشنایی بخش و اتاق ها و سرویس بهداشتی مناسب و صحیح می باشد |
|
|
|
|
|
11 |
ایزولاسیون بیماران نیازمند به روش صحیح انجام شده است |
|
|
|
|
|
12 |
ضدعفونی و نگهداری ترمومتر ها به روش صحیح انجام شده است |
|
|
|
|
|
13 |
تخت و یونیت بیمار بعد از ترخیص به روش صحیح اسکراب و ضدعفونی شده است |
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی حمل ونقل وجابجائی بیمار |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
وسایل حمل ونقل (برانکارد ،ویلچر )مناسب وسالم با حفاظ و چرخ روان در دسترس است |
|
|
|
|
|
3 |
در زمان جابجایی بیمار ازپوشش مناسب(ملحفه، پتو)استفاده میشود |
|
|
|
|
|
5 |
جابجایی بیماربانیروی خدمات و نظارت و همراهی پرستار انجام میشود. (ترجیحا پرسنل همگن) |
|
|
|
|
|
6 |
درجابجایی بیماران بدحال از تجهیزات مناسب( مانیتورینگ،کیف احیا، وسایل اکسیژن درمانی و....) استفاده میشود. |
|
|
|
|
|
7 |
در صورت نیاز به اعزام تمام اوراق بصورت صحیح تکمیل شده است |
|
|
|
|
|
8 |
حفظ ایمنی بیمار در حین انتقال رعایت می شود |
|
|
|
|
|
9 |
سوپروایزر در فرایند اعزام بیماربا حضور فیزیکی موارد لازم را کنترل مینماید |
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی تحویل شیفت |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
کلیه پرسنل هردو شیفت درزمان تحویل وتحول حضور دارند. |
|
|
|
|
|
2 |
برخی گزارشات محرمانه در ایستگاه و مابقی در بالین بیمار صورت میگیرد |
|
|
|
|
|
3 |
ترالی اورژانس و وسایل و تجهیزات بخش توسط مسئول شیفت در ابتدای شیفت کنترل میشود |
|
|
|
|
|
4 |
درتحویل بالینی اتصالات ،درن ها وتجهیزات متصل به بیمار از نظر صحت کارکرد و... بررسی وتحویل گرفته میشود |
|
|
|
|
|
5 |
خلاصه پذیرش بیماران جدید(علت بستری،سن،سوابق،واقدامات انجام شده وقابل پیگیری – نام پزشک و..)ارائه میشود |
|
|
|
|
|
6 |
درحین تحویل شیفت بیماربد حال بطور ویژه(زخم بستر،عفونت ..)بررسی وتحویل داده می شود |
|
|
|
|
|
7 |
لیستی از پزشکان آنکال و بیماران آماده اعمالی مانندسونوگرافی ،عمل،آندوسکوپی و... وجود دارد . |
|
|
|
|
|
|
ارزیابی اقلام دارویی و ترالی احیاء و تجهیزات ضروری بخش |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
کلیه تجهیرات ضروری از نظر نحوه کارکرد و سالم بودن توسط مسئول شیفت کنترل و تحویل گرفته میشود |
|
|
|
|
|
2 |
دستورالعمل کار و راهنمای تجهیزات پزشکی بر روی دستگاهها نصب شده است |
|
|
|
|
|
3 |
تاریخ انقضاء اقلام دارویی و ترالی احیاء کنترل و ثبت می شود |
|
|
|
|
|
4 |
چک لیست داروهای ضروری و تجهیزات حیاتی و آنتی دوت ها در بخش موجود است |
|
|
|
|
|
5 |
وسایل وتجهیزات دارای شناسنامه و تاییده کالیبره میباشند |
|
|
|
|
|
6 |
ترالی طبق لیست و آخرین دستورالعمل ارسالی وزارت متبوع و بصورت استاندارد تنظیم شده است و در هر نوبت کاری تحویل گرفته میشود |
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی آموزشی پرسنل |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
برنامه ها ی آموزشی متناسب با شرایط بخش و نیروها وجود دارد |
|
|
|
|
|
2 |
دستورالعمل و روش کار تجهیزات در بخش و در کنار دستگاهها وجود دارد |
|
|
|
|
|
3 |
دستورالعمل پروسیجرهای عمومی و خاص در بخش وجود دارد |
|
|
|
|
|
4 |
برد آموزشی مناسب با نیاز بخش وجود دارد و برنامه راند بالینی برگزار می شود |
|
|
|
|
|
5 |
پرسنل از کاربری تجهیزات، داروها و کیس های شایع بخش اطلاع دارند |
|
|
|
|
|
6 |
پرسنل پرستاری در آموزش های مصوب و غیر مصوب شرکت فعال دارند |
|
|
|
|
|
7 |
آموزش های داده شده مستند گردیده است |
|
|
|
|
|
8 |
میزان آگاهی پرسنل از آموزش های داده شده ارزیابی میگردد |
|
|
|
|
|
|
ارزیابی آموزش به بیمار |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
مستندات آموزش به بیمار و همراهان در بخش موجود است |
|
|
|
|
|
2 |
برنامه ریزی آموزشی براساس نیاز سنجی انجام شده است |
|
|
|
|
|
3 |
پمفلت های آموزشی مناسب با کیس های بخش ها و نیاز بیماران تهیه شده است |
|
|
|
|
|
4 |
آموزش های ارائه شده به بیمار در گزارش پرستاری ثبت شده است |
|
|
|
|
|
5 |
مطالب آموزشی در ابتدا و حین بستری و ترخیص به بیماران ارائه می شود |
|
|
|
|
|
6 |
اثر بخشی آموزش های ارائه شده به بیمار ارزیابی و ثبت می شود |
|
|
|
|
|
7 |
بیماران آموزش های ثبت شده در فرم آموزش به بیمار توسط پرستار را تایید مینمایند |
|
|
|
|
|
|
موارد ارزیابی رضایت مندی بیماران |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
حفظ حریم خصوصی و پوشش بیمار رعایت شده است |
|
|
|
|
|
2 |
بیمار در زمان بستری راهنمایی های لازمه را دریافت کرده است |
|
|
|
|
|
3 |
بیمار پزشک و پرستار خود را می شناسد |
|
|
|
|
|
4 |
بیمار از حضور بموقع پزشک راضی می باشد |
|
|
|
|
|
5 |
دستورات دارویی بیمار در زمان مناسب داده شده است |
|
|
|
|
|
6 |
نحوه برخورد کارکنان با بیمار رضایت بخش بوده است |
|
|
|
|
|
7 |
برای انجام فرایض دینی امکانات لازمه مهیا شده است |
|
|
|
|
|
8 |
بیمار از کیفیت غذای بیمارستان راضی می باشد |
|
|
|
|
|
9 |
بیمار از نظافت و بهداشت اتاق راضی می باشد |
|
|
|
|
|
10 |
به شکایات بیمار در اسرع وقت رسیدگی می شود |
|
|
|
|
|
|
امکانات و فضا ها |
2 |
1 |
0 |
غیرقابل ارزیابی |
توضیحات |
1 |
محل ایستگاه پرستاری و اشرافیت به بیماران بخش مناسب میباشد |
|
|
|
|
|
2 |
فاصله بین تخت ها از نظر استاندارد رعایت شده است |
|
|
|
|
|
3 |
سیستم گرمایش و تهویه مناسب در بخش وجود دارد |
|
|
|
|
|
4 |
تلفن، جهت ارتباط بیمار با خانواده در دسترس میباشد |
|
|
|
|
|
5 |
میزان آگاهی پرسنل در خصوص بکارگیری دستگاههایی مثل الکتروشوک ECG - - ونتیلاتور و ... مناسب است |
|
|
|
|
|
6 |
پاویون پرستاری دارای امکانات مناسب میباشد و محل آن متناسب است |
|
|
|
|
|
7 |
بخش دارای اتاق کار میباشد |
|
|
|
|
|
8 |
برای کیس های عفونی بستری در بخش از اتاق ایزوله استاندارد استفاده میگردد |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نظریه بازدید کننده و سایر موارد قابل ارزیابی:
امضاء